A qui van dirigides les meves classes CAT/CAS

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Qualsevol nen o adolescent d’ensenyament primari o secundari que tingui alguna dificultat d’aprenentatge es pot beneficiar de les classes de suport escolar que imparteixo. No ha d’haver rebut cap tipus de diagnòstic, tot i que pot haver-lo rebut. És a dir, un nen pot presentar dificultats d’aprenentatge només perquè no ha desenvolupat uns bons hàbits i unes bones tècniques d’estudi i, en aquest cas, es tractaria de ensenyar-los-hi. Hi ha nens que, a més de no haver desenvolupat uns bons hàbits ni unes bones tècniques d’estudi, presenten dificultats específiques, com ara problemes d’atenció, excés d’impulsivitat, problemes de lectoescriptura, processament lent de la informació, pobra memòria de treball, problemes d’abstracció etc. Aquests nens també es poden beneficiar de les meves classes de recolzament escolar.

Jo no dono classes a nens amb determinats “trastorns” sinó, més aviat, a nens amb dificultats d’aprenentatge. És a dir, em centro en la part de la intervenció més que en la del diagnòstic. Això no vol dir que no aprofiti les observacions realitzades durant les sessions per avaluar i reavaluar  determinats aspectes del comportament o del rendiment dels meus alumnes amb la finalitat de poder redissenyar els meus objectius. De tota manera, un diagnòstic realitzat per un professional qualificat pot ser molt convenient en la planificació de les meves classes, ja que hi ha certes tècniques, pautes i estratègies que funcionen especialment bé amb determinats “diagnòstics”.

En aquest context, considero que un “educador” no és un psicòleg clínic infantil especialitzat en l’elaboració de diagnòstics sinó un pedagog, un psicòleg o qualsevol altre professional format en el camp del comportament i/o de l’educació que intervé per ajudar els seus alumnes a compensar els problemes o les dificultats que puguin tenir i facilitar-los el camí en els aprenentatges escolars. Malgrat tot, si treballo amb nens que tenen importats problemes d’aprenentatge (o trastorns de l’aprenentatge, segons el DSM-IV-TR), prefereixo que hagin estat avaluats per orientadors escolars i/o altres professionals de la salut (psicòlegs clínics especialitzat en nens, pediatries…).

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A quién van dirigidas mis clases

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Cualquier niño o adolecente de enseñanza primaria o secundaria que tenga alguna dificultad de aprendizaje se puede beneficiar de las clases de apoyo escolar que imparto. No tiene que haber recibido ningún tipo específico de diagnóstico, aunque puede haberlo recibido. Es decir, un niño puede presentar dificultades de aprendizaje solo porque no ha desarrollado unos buenos hábitos ni unas buenas técnicas de estudio, y es posible enseñarle ambas cosas. Hay niños que, aparte de no haber desarrollado unos buenos hábitos ni unas buenas técnicas de estudio, presentan dificultades específicas, como problemas de atención, problemas de lectoescritura, exceso de impulsividad, problemas de abstracción, procesamiento lento de la información, escasa memoria de trabajo, etc. Estos niños también se pueden beneficiar de mis clases de apoyo escolar.

Yo no doy clases a niños con determinados “trastornos” sino, más bien, a niños con dificultades de aprendizaje. Es decir, me centro en la parte de la intervención más que en la del diagnóstico. Esto no significa que no aproveche las observaciones realizadas durante las sesiones para evaluar y reevaluar determinados aspectos del comportamiento o del rendimiento de mis alumnos y, así, poder rediseñar mis objetivos. De todos modos, un diagnóstico hecho por un profesional cualificado puede ser muy conveniente a la hora de planificar mis clases, ya que hay determinadas técnicas, pautas y estrategias que funcionan especialmente bien con determinados “diagnósticos”.

En este contexto, considero que un “educador” no es un psicólogo clínico infantil especializado en hacer diagnósticos sino un  pedagogo, un psicólogo o qualquier otro profesional formado en el área del comportamiento y/o de la educación que interviene para ayudar a sus alumnos a compensar los problemas o dificultades que puedan tener y, de este modo, facilitarles el camino en los aprendizajes escolares. No obstante, si trabajo con niños que presentan importantes problemas de aprendizaje (o trastornos del aprendizaje, según el DSM-IV-TR), prefiero que hayan sido evaluados por orientadores escolares y/o por otros profesionales de la salud (psicólogos clínicos especializados en la población infantil, pediatras…).

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[1] Fonts de les imatges: http://secondary-school.helium.com/how-to/11082-how-to-prepare-for-the-ap-united-states-history-exam i https://cloud01.lpplus.net/website/BCHS/Options%20Pics/Forms/DispForm.aspx?ID=4 / Fuentes de las imágenes: http://secondary-school.helium.com/how-to/11082-how-to-prepare-for-the-ap-united-states-history-exam y https://cloud01.lpplus.net/website/BCHS/Options%20Pics/Forms/DispForm.aspx?ID=4.

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