Breve perfil profesional CAS/CAT

060

Soy licenciada en Psicología, estoy colegiada en el Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (COPC) y la mayor parte de mi vida laboral se ha centrado en los campos de la docencia y de la traducción. Al finalizar la carrera estuve trabajando en un departamento de la Facultad de Psicología (Universidad de Barcelona), primero como becaria FPI (Formación de Personal Investigador) y después como profesora asociada. Para completar mis ingresos, me dediqué a tiempo parcial a la traducción de textos (inglés-español) y, tras abandonar el mundo académico, me dediqué enteramente a la traducción como profesional autónoma.

He trabajado para las editoriales Omega, Médici, McGraw-Hill, Ediciones B, Pharma Editores (del Grupo Ars XXI Comunicación), National Geographic, RBA Libros, Random House Mondadori, Paidós y Planeta, y con varias de ellas sigo trabajando en la actualidad. He traducido sobre todo libros de carácter divulgativo y manuales universitarios sobre temas relacionados con las disciplinas de la psicología, la educación, el comportamiento animal, los cuidados infantiles, la pediatría y la medicina general. (Al final de este perfil, presento un listado de algunos de los textos que he traducido hasta la fecha.) También llevo bastante tiempo traduciendo artículos divulgativos (10 al mes) para una página de internet sobre salud infantil (Kidshealth[1]) a través de un acuerdo con el Hospital Sant Joan de Déu.

Entre los libros que he traducido, hubo uno que captó especialmente mi interés: El niño muy movido o despistado – Entender el trastorno por déficit de atención con hiperactividad  (TDAH) (Green y Chee, 2000). Me interesó tanto aquel trastorno que me fui documentando sobre él y sobre otros trastornos que se asocian a problemas de aprendizaje mientras me seguía dedicando profesionalmente a la traducción.

Entonces me ocurrió algo que marcaría primero mi vida personal y posteriormente también mi vida laboral. Tuve un grave problema médico a raíz de una importante intervención quirúrgica y, cuando me recuperé, decidí reorientar mi vida profesional hacia un nuevo horizonte, el de impartir clases de reeducación psicopedagógica a niños con dificultades de aprendizaje. Por lo tanto, proseguí con mi proceso de documentación, asistí a cursos de formación sobre trastornos que interfieren en los aprendizajes escolares y empecé a impartir clases de apoyo escolar a niños con dificultades de aprendizaje. Prosigo con mi labor de documentación (que no acabará nunca) y sigo asistiendo a seminarios y cursos (impartidos en el COPC y/o publicitados por él) centrados en la educación en general, la reeducación psicopedagógica en particular, el TDAH (trastorno por déficit de atención con hiperactividad), la dislexia y otros trastornos del aprendizaje. (Al final de este perfil, reproduzco el listado de los cursos realizados desde el año 2011).

En la actualidad combino ambas profesiones: traducciones y clases de “reeducación psicopedagógica”, aunque el término “reeducación” no me acaba de gustar y prefiero llamarlas “clases de apoyo psicopedagógico”. Puesto que tuve que recuperar gran parte de mis funciones cognitivas tras la intervención cerebral a que me sometí (me operaron de un aneurisma cerebral y sufrí una afasia de expresión debida a un infarto en el lóbulo frontal izquierdo), me gusta mucho trabajar ayudando niños y adolescentes a mejorar sus habilidades para adquirir los aprendizajes escolares.

Conozco, por experiencia, el valor del esfuerzo y de afrontar retos que parecen imposibles: primero recuperé el habla y luego mejoré esta función, así como la memoria (operativa o de trabajo) y la atención, asistiendo a sesiones de logopedia y de estimulación cognitiva. He comprobado lo dúctil y asombroso que es el cerebro y la medida en que la conducta lo puede remodelar, lo que ha contribuido a que crea todavía más en la capacidad humana para mejorar. De ahí que intente transmitir a mis alumnos la importancia del esfuerzo y de la motivación porque, con esfuerzo y motivación, se puede conseguir mucho.

Mi CV en InfoJobs: https://www.infojobs.net/candidate/cv/edition/private-view.xhtml?dgv=4319300706881153970

Mi perfil público en InfoJobs: http://www.infojobs.net/ana-perez-3.prf

Cursos para profesionales sobre reeducación y trastornos que influyen en el rendimiento académico (desde el año 2011)

– “TDAH: les reeducacions psicopedagògiques des de l’abordatge cognitiu-conductual”, organizado por la “Fundació Privada Adana” (julio de 2011).

– “TDAH, Avaluació, Diagnòstic i Pla Terapèutic”, organizado por la “Fundació Privada Adana” (julio de 2011).

– “TDAH i Dislèxia: Detecció i intervenció en dificultats de lectoescriptura”, organizado por la “Fundació Privada Adana” (junio de 2012).

– “Jornades de formació: avaluació i intervenció en necessitats educatives específiques”, organizado por la “Secció de Psicologia de l’Educació del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya” (noviembre de 2012).

– “Dificultats d’aprenentatge i problemes de conducta: educar per la superació”, organizado por “Psicocat Orientació” (abril de 2013) .

– “Dificultats en lectoescriptura: Detecció i intervenció”, organizado por “Psicocat Orientació” (noviembre de 2013) .

– “Avaluació, Diagnòstic i Pronòstic de la Dislèxia”, organizado e impartido por “l’Associació avesedari” (febrero de 2014) .

– “Dificultats en lectoescriptura: Detecció i intervenció”, organizado por “Psicocat Orientació” e impartido por Amadeu Llopart (curso online / abril-mayo de 2014).

– “Formació en el mètode Glifing”, organizado e impartido per Montserrat García, de “l’Associació avesedari” (julio de 2014).

– “WISC IV: Interpretació i aplicacions: detecció de trastorns d’aprenentatge. Aplicació clínica i psicopatològica”, organizado por “Psicocat Orientació” e impartido por Pere Barbosa i Colomer (octubre de 2014).

– “Aprofundiment en l’anàlisi de resultats i la pauta de sessions”, jornada formativa per a profesionales Glifing, organizada por “l’Associació avesedari” (febrero de 2015).

–  “TDAH: diagnòstic i tractament”, curso organizado por “Psicocat Orientació” e impartido por Maria Garau y Marta Massagué, de la UTAE del Hospital Sant Joan de Déu (julio de 2015).

LISTADO DE ALGUNOS DE LOS TEXTOS TRADUCIDOS

Academia Americana de Pediatría (2001) El cuidado y la educación del niño hasta los 5 años. (Primera edición). Ediciones Médici: Barcelona.  (ISBN: 84-89778-18-3)

Academia Americana de Pediatría (2001) El gran libro del primer año de su bebé. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-31-0)

Benedek, E.P. y Brown, C.F. (1999) Cómo ayudar a sus hijos a superar el divorcio. Ediciones Médici: Barcelona. (Traducción y adaptación.) (ISBN: 84-89778-10-8)

Chilton, W. Bebé a bordo (2004) Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-93-0) (Traducción y adaptación.)

Curran, D. (2002) Normas para padres hartos de discutir. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-64-7)

Green, C. y Chee. K. (2000, 2005) El niño muy movido o despistado. (Entender el trastorno por déficit de atención con hiperactividad). Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-14-0 / 84-9799-000-5)

Green, C. (2001) Educar al niño en edad escolar. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-44-2)

Henderson Shimm, P. y Ballen, K. (1998) Cómo educar en la primera infancia. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-86193-85-0)

Latta, N. (2007). Lo que tiene que leer antes de que sus hijos le vuelvan loco. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 978-84-9799-046-2)

Mackonochie, A. (2007) El cuidado del bebé semana a semana. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 978-84-9799-057-8)

Rose, C. y Nicholl, M.J. (1999) Aprendizaje acelerado para el siglo XXI. Ediciones Omega, S. A.: Barcelona. (ISBN: 84-282-1141-8)

Sanders, L. (2010) Diagnóstico. Random House Mondadori, S. A.: Barcelona. (ISBN: 978-84-9908-208-0)

Santrock, J.W. (2004) Psicología del desarrollo en la adolescencia. MacGraw-Hill/Interamericana de España: Madrid. (ISBN: 84-481-3796-5)

Solter, A.J. (2002) Mi bebé lo entiende todo. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-89778-59-0)

Vanderijt, H. y Plooij, F. (2005) Las semanas mágicas. Ediciones Médici, S. A.: Barcelona. (ISBN: 84-89778-89-2)

Wyckoff, J. y Unell, B.C. (2007) Disciplina sin gritos ni bofetadas. Ediciones Médici: Barcelona. (ISBN: 84-9799-035-8)

Breu perfil professional

060

Sóc llicenciada en Psicologia, estic col·legiada en el Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (COPC) i la major part de la meva vida laboral s’ha centrat en els camps de la docència i la traducció. En finalitzar la meva carrera, vaig treballar a la Universitat de Barcelona, en un departament de la Facultat de Psicologia, primer com a becària FPI (Formació de Personal Investigador) i més tard com a professora associada. Per complementar el meus ingressos, feia traduccions de textos (anglès-castellà) a temps parcial i, després de deixar el món acadèmic, em vaig dedicar exclusivament a la traducció com a professional autònoma.

He treballat amb les  editorials Omega, Médici, McGraw-Hill, Ediciones B, Pharma Editores (del grup Ars XXI Comunicació), National Geographic, RBA Libros, Random House Mondadori, Paidós i Planeta i encara treballo amb algunes d’elles. He traduït sobretot llibres de caire divulgatiu i manuals universitaris sobre temes relacionats amb les disciplines de la psicologia, l’educació, el comportament animal, la cura del nens, la pediatria i la medicina general. (Més a dalt, presento un llistat d’alguns de los textos que he traduït fins ara.) També porto bastant temps traduint articles divulgatius (10 articles al mes) per a un lloc web sobre salut infantil (Kidshealth[1]) a través d’un acord amb l’Hospital Sant Joan de Déu.

Entre els llibres que he traduït, va haver un que em va interessar força: El niño muy movido o despistado – Entender el trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) (Green i Chee, 2000). Em va interessar tant aquell trastorn que em vaig anar documentant sobre ell i sobre altres trastorns que s’associen a problemes d’aprenentatge, mentre em seguia dedicant professionalment a la traducció.

Llavors va passar quelcom que marcaria primer la meva vida personal i posteriorment també la meva vida laboral. Vaig tenir un greu problema mèdic arran d’una important intervenció quirúrgica i,  quan em vaig recuperar, vaig decidir a reorientar la meva carrera cap a un nou horitzó: el d’impartir classes de reeducació psicopedagògica a nens amb dificultats d’aprenentatge. Per tant, vaig prosseguir amb el meu procés de documentació, vaig assistir a cursos de formació sobre trastorns que interfereixen en els aprenentatges escolars i vaig començar a impartir classes de recolzament escolar a nens amb dificultats d`aprenentatge. Continuo amb la meva labor de documentació (que no acabarà mai) i segueixo assistint a seminaris i cursos (impartits en el COPC i/o publicitats per ell), centrats en l’educació en general, la reeducació psicopedagògica en particular, el TDAH (trastorno per dèficit d’atenció amb hiperactivitat), la dislèxia i altres trastorns de l’aprenentatge. (Al final d’aquest perfil, reprodueixo el llistat dels cursos realitzats des de l’any 2011).

Ara combino ambdues professions: traduccions i classes de reeducació psicopedagògica, encara que el terme “reeducació” no m’acaba d’agradar i prefereixo anomenar-les “classes de recolzament psicopedagògic”. Atès que vaig haver de recuperar moltes de les meves funcions cognitives després de la intervenció cerebral a la qual em vaig sotmetre (em van operar d’un aneurisma cerebral i vaig sofrir una afàsia d’expressió deguda a un infart al lòbul frontal esquerre), m’agrada molt treballar ajudant els nens i adolescents a millorar les seves habilitats per adquirir els aprenentatges escolars.

Conec, per experiència, el valor de l’esforç i d’afrontar reptes que semblen impossibles: en primer lloc vaig recuperar la parla i després vaig millorar aquesta funció, així com la memòria (de treball o operativa) i l’atenció, assistint a sessions de logopèdia i d’estimulació cognitiva. He comprovat el dúctil i sorprenent que és el cervell i com la conducta el pot remodelar, i això ha contribuït al fet que cregui encara més en la capacitat humana per millorar. Així, intento transmetre als meus alumnes la importància de l’esforç i de la motivació, ja que amb esforç i motivació es pot aconseguir molt.

El meu CV a InfoJobs: https://www.infojobs.net/candidate/cv/edition/private-view.xhtml?dgv=4319300706881153970

El meu perfil públic a InfoJobs: http://www.infojobs.net/ana-perez-3.prf

Cursos per a professionals sobre reeducació i trastorns que influeixen en el rendiment acadèmic (des de l’any 2011)

– “TDAH: les reeducacions psicopedagògiques des de l’abordatge cognitiu-conductual”, organitzat per la “Fundació Privada Adana” (juliol de 2011).

– “TDAH, Avaluació, Diagnòstic i Pla Terapèutic”, organitzat per la “Fundació Privada Adana” (juliol de 2011).

– “TDAH i Dislèxia: Detecció i intervenció en dificultats de lectoescriptura”, organitzat per la “Fundació Privada Adana” (juny de 2012).

– “Jornades de formació: avaluació i intervenció en necessitats educatives específiques”, organitzat per la “Secció de Psicologia de l’Educació del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya” (novembre de 2012).

– “Dificultats d’aprenentatge i problemes de conducta: educar per la superació”, organitzat per “Psicocat Orientació” (abril de 2013) .

– “Dificultats en lectoescriptura: Detecció i intervenció”, organitzat per “Psicocat Orientació” (novembre de 2013) .

– “Avaluació, Diagnòstic i Pronòstic de la Dislèxia”, organitzat i impartit per l’Associació avesedari” (febrer de 2014) .

– “Dificultats en lectoescriptura: Detecció i intervenció”, organitzat per “Psicocat Orientació” i impartit per l’Amadeu Llopart (curs online / abril-maig de 2014).

– “Formació en el mètode Glifing”, organitzat i impartit per la Montserrat García, de “l’Associació avesedari” (juliol de 2014).

– “WISC IV: Interpretació i aplicacions: detecció de trastorns d’aprenentatge. Aplicació clínica i psicopatològica”, organitzat per “Psicocat Orientació” i impartit pel Pere Barbosa i Colomer (octubre de 2014).

– “Aprofundiment en l’anàlisi de resultats i la pauta de sessions”, jornada formativa per a professionals Glifing, organitzada per “l’Associació avesedari” (febrer de 2015).

–  “TDAH: diagnòstic i tractament”, curs organitzat per “Psicocat Orientació” i impartit per la Maria Garau i la Marta Massagué, de l’UTAE de l’Hospital Sant Joan de Déu (juliol de 2015).


[1] En caso de consultar la página de internet de Kidshealth, deberá tenerse en cuenta que muchas de las versiones españolas todavía no se han actualizado, de modo que se trata de textos que no he traducido yo y que, en mi opinión, son muy mejorables. / Si es consulta la pàgina d’internet de Kidshealth, s’ha de tenir en compte que moltes de les versions espanyoles encara no han estat actualitzades; són textos que no he traduït jo i que, en la meva opinió, són molt millorables.


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s