Novetat del curs 2014-2015 CAT/CAS

A juliol de 2014 vaig assistir a un curs per aprendre a utilitzar el mètode Glifing, un mètode molt eficaç per tractar les dificultats en lectoescriptura. Ja havia assistit a jornades on es parlava sobre la seva utilitat, però en fer el curs, provar el programa i utilitzar-lo, em vaig assabentar dels seus avantatges. Citaré alguns d’ells: està informatitzat i es de caire lúdic, aspectes que faciliten la seva aplicació i la seva acceptació per part dels usuaris; avalua constantment el rendiment de l’alumne i això permet orientar l’entrenador sobre quins aspectes s’estan millorant i què s’ha de seguir treballant; és graduat i sistemàtic i està baremat; per tant, permet anar reubicant l’alumne a mesura que es va entrenant (comparant-lo tant amb sí mateix com amb el seu grup de referència); es motivador i empàtic amb l’alumne (el Glif és un nen amb dificultats en lectoescriptura que millora en utilitzar el mètode i els usuaris es poden identificar amb ell).

Una de les bases d’aquest mètode és la següent. De la mateixa manera que es poden entrenar el músculs treballant-los, també es poden entrenar els “processos cognitius” que el cervell duu a terme. La lectura aglutina molts d’aquest processos cognitius i, per tant, la lectura també es pot entrenar. Amb el mètode Glifing entrenem els micro-processos que participen en la lectura i també treballem processos d’ordre superior, fonamentals en la comprensió dels textos.

Us presento a en Glif

Glif Web 2

Novedad del curso 2014-2015

En julio de 2014 asistí a un curso para aprender a utilizar el método Glifing, un método muy eficaz per tratar les dificultades en lectoescritura. Ya había asistido a jornadas donde hablaba sobre su utilidad pero, al hacer el curso, probar el programa y utilizarlo, me di cuenta de todas sus ventajas. Citaré algunas de ellas: está informatizado y es de carácter lúdico, aspectos que facilitan su aplicación y su aceptación por parte de los usuarios; evalúa constantemente el rendimiento del alumno, lo que permite orientar al entrenador sobre qué aspectos se están mejorando y qué aspectos se debe seguir trabajando; es gradual y sistemático y está baremado; por lo tanto, permite ir reubicando al alumno a medida que se va entrenando (comparándolo tanto consigo mismo como con su grupo de referencia); es motivador y empático con el alumno (Glif es un niño con dificultades en lectoescritura que mejora al utilizar el método y los usuarios se pueden identificar con él); y un larguísimo etcétera.

Una de les bases de este método es la siguiente. Del mismo modo que se pueden entrenar los músculos trabajándolos, también se pueden entrenar los “procesos cognitivos” que lleva a cabo el cerebro. La lectura aglutina muchos de estos procesos cognitivos y, por lo tanto, la lectura también se puede entrenar. Con el método Glifing entrenamos los micro-procesos que participan en la lectura y también trabajamos procesos de orden superior, fundamentales en la comprensión de los textos.

Os presento a Glif

Glif Web 2

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s